Reisverslag 8 - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van John Hermkes - WaarBenJij.nu Reisverslag 8 - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van John Hermkes - WaarBenJij.nu

Reisverslag 8

Door: John Hermkes

Blijf op de hoogte en volg John

29 Oktober 2019 | Vietnam, Hoi An

Dinsdag, 29 oktober 2019 - Een dag in Hue

Omdat ik de beschikking heb over een computer, stuur ik jullie meteen het verslag van vandaag !
Om 8.00 uur gaan we per bus naar de " oude stad " : de Citadel !
Hier bevinden zich de resten van de "verboden stad" net als in China.
Helaas is er door de Vietnamoorlog veel verwoest, maar m.b.v. Unesco wordt er nu weer veel herbouwd.
Ik ga jullie niet alles vertellen wat er te zien is, want dat duurt veel te lang.
Leuk te weten is, dat er speciale ingangspoort voor vrouwen (concubines0 en mannen (mandarijnen en eunuchs) was.
Hier verblijven we meer dan 2 uur, waarna we langs de Parfumrivier naar een bijzondere Pagode rijden : een van de keizers bouwde deze t.g.v. de 80ste verjaardag van zijn moeder. Ook staat hier de auto van de monnik die tijdens de Viernamoorlog zichzelf in brand stak in Saigon (dit was toendertijd wereldnieuws en versterkte de protesten tegen deze oorlog). We stappen op een "Drakenboot" en varen een stuk de Parfumrivier af naar onze lunchplaats : een restaurant met Hollandse muziek (Hazes e.d. !!) Daarna keren we terug in ons hotel, waar we om 15.00 uur beginnen met onze fietstocht over het platteland rondom Hue. Overal worden we toegezwaaid door kinderen, die net klaar zijn met school vandaag. Talloze keren krijgen we "Hello" te horen en enkelen rennen zelfs een stukje met ons mee. Het is een leuke fietstocht, wel hobbelig en vol met brommertjes.
We eten met een aantal in het hotel, waarna een van de medereizigers zich even bezighoudt met mijn eksteroog, onstaan door de escapades van gisteren.
Nu zit ik in de hal van het hotel en typ dit verslag voor jullie.
Het is na tienen als ik het jullie stuur, dus hierna ga ik meteen naar bed.
Morgenvroeg om 8.00 uur vertrekken we naar onze volgende bestemming.
Reacties zijn nog altijd welkom en hopelijk kan ik jullie zeer binnenkort het voolgende verslag sturen.
Groetjes uit Hue

  • 29 Oktober 2019 - 19:01

    Ton:

    Ik lees het al vervelen doe je daar niet. Als je straks terug bent kan jij voor ons loempiaas maken die je daar geleerd hebt. En in conditie blijf je daar ook. Elke dag fietsen lopen of surviveren.
    Hier gaat het goed we hebben alles omgezet. Thei staat nu recht tegen over jouw.
    Ik wacht op je volgende verslag . Nog veel plezier. Gr. Ton.

  • 29 Oktober 2019 - 19:19

    Carla:

    Hoi John. Een avontuur op een bijzondere reis. Door het derde oog dat je hebt opgelopen kun je je ogen nog meer de kost geven.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hoi An

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

20 November 2019

Reisverslag 19

08 November 2019

Reisverslag 18

07 November 2019

Reisverslag 17

06 November 2019

Reisverslag 16

05 November 2019

Reisverslag 15
John

Reislustig type

Actief sinds 14 Okt. 2019
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 2795

Voorgaande reizen:

13 Oktober 2019 - 31 December 2019

Mijn eerste reis

14 Oktober 2019 - 31 December 2019

Mijn eerste reis

14 Oktober 2019 - 31 December 2019

Mijn eerste reis

Landen bezocht: