Reisverslag 16 - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van John Hermkes - WaarBenJij.nu Reisverslag 16 - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van John Hermkes - WaarBenJij.nu

Reisverslag 16

Door: John Hermkes

Blijf op de hoogte en volg John

06 November 2019 | Vietnam, Hanoi

Woensdag, 6 november 2019

Als ik om 7 uur opsta is het erg mistig. Ik hoop dat de mist gauw op zal trekken. Om 9 uur heeft iedereen ontbeten en kunnen we vertrekken naar de bus. 4 reisgenoten gaan niet mee. Na 15 minuten zijn we onze bus voor vandaag. Over een erg slechte weg met menig oponthoud komen we rond 9.45 uur aan bij ons startpunt. Een aantal dames in klederdracht staat al te wachten. Ze lopen de tocht met ons in de hoop wat van hun handgemaakte spulletjes te verkopen. Het weer is inmiddels verbeterd en langzaam komt de zon te voorschijn. Het wordt een heerlijke tocht met prachtige plaatjes en vergezichten. Bij een hangbrug splitst de groep zich op : de dalers blijven langs de rivier lopen en de stijgers nemen een pad over een hoger gelegen gedeelte van diezelfde berg. Ik ga met de stijgers mee en al meteen na btug gaat het zo'n 250 meter zeer steil omhoog. Daarna is constant genieten van het zonnetje en alles om ons heen inclusief prachtige uitkijkpunten. Zo lopen en lopen we almaar genietend verder tot we rond 22 uur de andere groep weer ontmoeten. Even iets drinken en dan nog 2 km. naar de bus. Onderweg nemen we nog een kijkje bij een Chamfamilie, hoe ze wonen en dergelijke en Dennis legt even de ketting op de fiets van een paar Chamkinderen. Met de bus hobbelen we weer naar Sapa terug. We worden stevig geshaket, omdat de weg " under condtruction" is, masr volgens onze reisleider Emanuel is hij dat al jaren. Terug in het hotel even opfrissen en dan lunchen want het is al 14.15 uur. De rest van de dag verken ik met een kleine groep Sapa en ga ik rond 18 uur een hapje eten (pizza). Zo komt de dag ten einde en gaan we morgenvroeg om 9 uur weer terug naar Hanoi.
Groetjes uit Sapa. John

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hanoi

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

20 November 2019

Reisverslag 19

08 November 2019

Reisverslag 18

07 November 2019

Reisverslag 17

06 November 2019

Reisverslag 16

05 November 2019

Reisverslag 15
John

Reislustig type

Actief sinds 14 Okt. 2019
Verslag gelezen: 107
Totaal aantal bezoekers 2780

Voorgaande reizen:

13 Oktober 2019 - 31 December 2019

Mijn eerste reis

14 Oktober 2019 - 31 December 2019

Mijn eerste reis

14 Oktober 2019 - 31 December 2019

Mijn eerste reis

Landen bezocht: