Reisverslag 7 - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van John Hermkes - WaarBenJij.nu Reisverslag 7 - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van John Hermkes - WaarBenJij.nu

Reisverslag 7

Door: John Hermkes

Blijf op de hoogte en volg John

29 Oktober 2019 | Vietnam, Hoi An

Maandag, 28 oktober 2019 - Van Hoi An naar Hue

Vandaag zijn we al om 7.00 uur vertrokken ! (vroeg hoor !)
Eerst rijden we naar Danang, waar we aan het strand enkele foto' s nemen van de ronde vissersbootjes (zeg maar manden).
Een wonder dat de Vietnamese vissers hier zo handig mee zijn.
Daarna gaan we de heuvels in : we rijden van 0 meter naar een pashoogte van 450 meter. Het is een prachtige tocht met schitterende ver - en uitzichten.
Na een pauze op een schilderachtig plekje rijden we door naar het Bach Ma Nationaal Park. Hier stappen we over in minibusjes, die ons na een 20 minuten bergop rijden, naar het beginpunt van onze trekking brengen. Deze 2,2 km. lange tocht brengt ons bij een mooie waterval. Middels een gespannen koord kun je het water oversteken. Je voelt het al aan komen : wie stapt mis, omdat de gids hem wil helpen ? Juist ja, ondergetekende. Tot aan mijn knieen in het water bereik ik de overkant en tot overmaat van ramp, wordt ik daar gestoken door een 10 cm. grote, helemaal gele wesp. Dat doet flink zeer en ik voel dit ook nog enkele uren. Het is echter zeer spectaculair wat ik zie. Jammer dat je het water niet kunt volgen de diepte in.
Ik sop voor de groep uit terug naar het beginpunt van de tocht, waar ik mijn sokken kan uitwringen. Helaas zijn mijn bergwandelschoenen ook helemaal nat van binnen. Ik ben benieuwd hoeveel dagen het duurt voordat ze droog zijn.
Met de minivans rijden nog een klein stukje bergop naar onze lunchplaats : een 100-jaar oude rond restaurant.
Na afloop hobbelen we weer terug naar de bus, waarna het nog 1 uur rijden is naar ons nieuwe hotel in Hue.
Na een heerlijke douche gaan we om 19.00 uur met de bus naar ons diner adres : Le Jardin de la Carambole. Is en klinkt duur, maar smaakt allemaal lekker. Dan gaan we met z'n allen terug naar het hotel om lekker te slapen.
Gelukkig heeft dit hotel computers, waardoor het typen en versturen wat sneller verloopt.
Groetjes aan iedereen vanuit Hue.


  • 29 Oktober 2019 - 15:51

    Reyanne:

    O jee, pa! Dat heb jij weer! Hopelijk zijn je schoenen snel droog :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hoi An

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

20 November 2019

Reisverslag 19

08 November 2019

Reisverslag 18

07 November 2019

Reisverslag 17

06 November 2019

Reisverslag 16

05 November 2019

Reisverslag 15
John

Reislustig type

Actief sinds 14 Okt. 2019
Verslag gelezen: 90
Totaal aantal bezoekers 2795

Voorgaande reizen:

13 Oktober 2019 - 31 December 2019

Mijn eerste reis

14 Oktober 2019 - 31 December 2019

Mijn eerste reis

14 Oktober 2019 - 31 December 2019

Mijn eerste reis

Landen bezocht: