Reisverslag 6 - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van John Hermkes - WaarBenJij.nu Reisverslag 6 - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van John Hermkes - WaarBenJij.nu

Reisverslag 6

Door: John Hermkes

Blijf op de hoogte en volg John

28 Oktober 2019 | Vietnam, Hoi An

Zondag 27 oktober 2019

Om 5 uur ben ik al wakker.
Dan maar van de nood een deugd gemaakt.
Ik heb het verslag van vrijdag verstuurd !
Om 7.40 uur vertrekken we naar My Son, waar we de ruïnes van de tempels van het Chamvolk gaan bezoeken. Ze liggen beschut tussen de heuvels in de jungle. De Vietcong strijders gebruikten dit gebied als schuilplaats in de Vietnamoorlog. Daarom is hier ook gebombardeerd met alle gevolgen van dien. Met grote elektrische golfkarretjes worden we er naar toe gebracht. Eerst krijgen we een show met dans en daarna bekijken we een groot gedeelte van de overblijfselen. In de stromende regen lopen we terug naar ons beginpunt, waar de golfkarretjes weer klaar staan. Nu snappen wij ook waarom we zo vroeg gingen : er staat een lange rij wachtenden klaar.
We rijden door naar Danang waar we het Chammuseum bezichtigen. Niet zo speciaal ! In Danang hebben we ook onze lunch : op een terras aan het strand. We maken nadien in de zon nog een kleine wandeling naar de zee.
Een kort ritje naar de Marble Mountain (marmeren berg) met eerst een bezoek aan een winkel met beeldhouwwerken. Met de lift naar de berg waar we tempels, beelden, pagodes en een grot bekijken. Heel indrukwekkend en speciaal. We lopen weer naar beneden en dan begint het weer flink te regenen. Snel doorlopen dus. Met de bus gaan we naar ons hotel, waar ik een nek- en rug massage neem. Dan verzacht mijn klachten door de airco. Samen met Ann en Ad eet in het hotel en neem de tijd om het verslag van gisteren te maken en te versturen. Op tijd naar bed want om 5.15 rammelt de wekker. We moeten al om 7 uur in de bus zitten. Hoezo vakantie ??
Dat was ie weer. Tot het volgende verslag.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hoi An

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

20 November 2019

Reisverslag 19

08 November 2019

Reisverslag 18

07 November 2019

Reisverslag 17

06 November 2019

Reisverslag 16

05 November 2019

Reisverslag 15
John

Reislustig type

Actief sinds 14 Okt. 2019
Verslag gelezen: 90
Totaal aantal bezoekers 2791

Voorgaande reizen:

13 Oktober 2019 - 31 December 2019

Mijn eerste reis

14 Oktober 2019 - 31 December 2019

Mijn eerste reis

14 Oktober 2019 - 31 December 2019

Mijn eerste reis

Landen bezocht: