Reisverslag 13 - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van John Hermkes - WaarBenJij.nu Reisverslag 13 - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van John Hermkes - WaarBenJij.nu

Reisverslag 13

Blijf op de hoogte en volg John

04 November 2019 | Vietnam, Hanoi

Zondag 3 november 2019 - Naar Hanoi

Om 8 uur vertrekken we uit ons hotel en bezoeken allereerst de lokale markt. Er is van alles te koop, maar zo vroeg in de morgen vooral groente, fruit, vis en vlees (ook geslachte honden en katten).
Na een half uurtje rijden we verder om een oesterkwekerij te bezoeken, waar parels gekweekt worden met zoutwateroesters.
We zien het hele proces van begin tot eind (zeer interessant) en ontkomen uiteraard niet aan de winkel met veel sieraden gemaakt van parels en ook parelmoer.
Om 9.35 uur gaan we op weg naar Hanoi, waar we zo'n 2 uur later aankomen. We rijden naar het Etnologisch museum, waar we 2 uur de tijd krijgen om alles te leren en te bekijken over de 54 etnische minderheden in Vietnam, hoe ze leven, hoe ze wonen en wat hun specifieke eigenschappen zijn. Ook belangrijk : in welk gebied wonen ze !
Na een goed uur heb ik het wel gezien en samen met Ann en Ad gaan we lunchen in het bijhorende restaurant. Een heerlijk stokbroodje met ham en kaas valt me ten deel !
Terwijl we op de groep wachten, worden we aangesproken door een aantal kinderen van 8 a 9 jaar van een priveschool of ze ons vragen mogen stellen in het Engels !! Heel grappig en knap dat deze kinderen dat durven.
We hobbelen een uurtje door Hanoi om bij ons hotel Hong Ha te eindigen. Hier zijn we 2 naqhten, dus eindelijk de was doen !
Op de kamer even tijd besteden om het verslag voor te bereiden en dan even de buurt verkennen (wat een drukte !)
Even tussendoor : de grootste stad is Saigon (Ho Chi Minh City) met 14 miljoen inwoners, maar Hanoi is een goede tweede met 10 miljoen mensen.
Om 17.45 uur lopen we met z'n allen naar de schouwburg voor de waterpoppenshow. Het is wel aardig, maar het gezang gaat mij door merg en been, dus snel de gehoorapparaten uit :)
Na afloop een stukje lopen voor alweer een overheerlijk diner.
Daarna lopen we met z'n negenen heel rustig terug naar ons hotel, terwijl we genieten van de vele, vele straatartiesten, die we rond het meer zien.
Om 23.30 uur zijn we bij ons hotel, nadat we nog een ijsje hebben gegeten op een terrasje. Nu gauw slapen, maar gelukkig gaan we morgen pas om 9 uur op pad.