Reisverslag 14 - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van John Hermkes - WaarBenJij.nu Reisverslag 14 - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van John Hermkes - WaarBenJij.nu

Reisverslag 14

Door: John Hermkes

Blijf op de hoogte en volg John

04 November 2019 | Vietnam, Hanoi

Maandag, 4 november 2019 - Dagje Hanoi

Vandaag blijven we de hele dag in Hanoi. Daarom mogen we uitslapen, want we gaan pas om 9 uur op pad. Eerst gaan we met de bus langs het Mausoleum van Ho Chi Minh. We mogen er niet stoppen, dus heel langzaam voorbij rijden ! Het Mausoleum is vandaag gesloten, maar als het open is, staan er drommen mensen in de rij.
Dan is het tijd om naar onze eerste halte te rijden : de tempel van de literatuur. Dit is een groot complex, waar de universiteit van Vietnam is ontstaan zo rond het jaar 1050 !
Nog steeds komen hier studenten als hun studie begint en als ze hun bul hebben gehaald. Ook wordt ons hier de leer van Confucius uitgelegd : hij vond respect de grootste deugd die een mens moet en kan hebben.
Na een uurtje hebben we alles gezien en rijden we naar het grote meer midden in de stad voor onze riksja tocht. Iedereen heeft zijn eigen riksja met bestuurder (lees fietser). Sommige van ons staan behoorlijke angsten uit, want we gaan kris kras door het verkeer en dat is in Hanoi erg, erg druk. Zonder ongelukken bereiken we na een uurtje ons restaurant voor de lunch. Alweer een heerlijk maal ! Daarna gaat ieder zijns weegs. Ik ga in mijn eentje op weg, want het geslenter en alle winkeltjes bekijken is niet zo mijn ding. Ik loop door een heleboel kleine straatjes met van oudsher een eigen thema : de bloemenstraat, de schoenenstraat, de kledingstraat, de bierstraat enz. enz. Dan ga ik op weg naar de plek waar de spoorlijn dwars door de stad loopt midden tussen de huizen met niet meer ruimte dan zo'n kleine meter aan beide zijden. Helaas rijdt de trein alleen op zaterdag en zondag. Dan zoek ik een tijdje in het rond en op de plattegrond, waar de grote kathedraal is (Franse bouwstijl), waar ik getuige ben van een bruidspaar wat op de foto wordt gezet. Het grote meer midden in Hanoi komt in zicht en na een drankje ga ik heerlijk aan het meer zitten uitwaaien.
Ik wil vanavond geen Vietnamees voedsel, dus is de KFC een redelijk alternatief. De kipcrunches smaken in ieder geval best goed. Na in het supermarktje op de hoek een blikje cola + een snack gekocht te hebben, ben ik om 18.00 uur op mijn kamer, waarna ik nu dit verslag zit te typen.
Voor vanavond heb ik geen plannen, want morgen gaan we al om
7 uur !! op pad. We rijden naar Sapa, een tocht van meer dan 300 km door bergachtig terrein. De wekker staat dan ook om 5 uur, dus op tijd naar bed.
Dat was het weer voor vandaag. Ik ben benieuwd of ik morgen ook weer een computer kan gebruiken voor mijn verslag.
Groetjes en tot gauw weer ! John

  • 04 November 2019 - 12:45

    Reyanne:

    Wat leuk toch om een beetje mee op reis te zijn! Geniet er maar lekker van! Groetjes van Reyanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hanoi

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

20 November 2019

Reisverslag 19

08 November 2019

Reisverslag 18

07 November 2019

Reisverslag 17

06 November 2019

Reisverslag 16

05 November 2019

Reisverslag 15
John

Reislustig type

Actief sinds 14 Okt. 2019
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 2779

Voorgaande reizen:

13 Oktober 2019 - 31 December 2019

Mijn eerste reis

14 Oktober 2019 - 31 December 2019

Mijn eerste reis

14 Oktober 2019 - 31 December 2019

Mijn eerste reis

Landen bezocht: