Reisverslag 3 - Reisverslag uit Bến Tre, Vietnam van John Hermkes - WaarBenJij.nu Reisverslag 3 - Reisverslag uit Bến Tre, Vietnam van John Hermkes - WaarBenJij.nu

Reisverslag 3

Door: John Hermkes

Blijf op de hoogte en volg John

24 Oktober 2019 | Vietnam, Bến Tre

Donderdag 24 oktober : van Ho Chi Minh City naar Ben Tre
Om kwart over 6 ben ik wakker.
Na de gebruikelijke zaken gaan ontbijten op de 12e verdieping met een mooi uitzicht en alleen voor onze groep !
Om 9 uur vertrekken we naar de Mekongdelta. Eerst bezoeken we in Chinatown nog de tempel van de 1000 boeddha's. Erg mooi met verrassende zaken.
Daarna in de bus verder. Van gids Weng krijgen nog allerlei wetenswaardigheden te horen over het ontstaan van Vietnam en Saigon. Ook wat er groeit en leeft vertelt hij.
Overal op het land zie je graven met een altaartje. Overleden mensen worden op hun eigen stukje grond begraven. Ook zien we veel fruitbomen en -struiken, o.a. drakenfruit (wit vruchtvlees met veel kleine zwarte pitjes.
In de buurt van de Mekongrivier wonen we een stukje van een viering bij in een tempel/kerk. Dit is een nieuw geloof in Vietnam, sinds 1926, met veel volgelingen. Het is een combinatie van Taoïsme, Confucionisme en Christendom en is zeer vredelievend. Na deze ervaring rijden we door naar Ben Tre voor onze eerste fietstocht. Over smalle paadjes fietsen we tussen de kokosbomen door en steken per pontje een zijtak van de Mekong over. Ik vind dit een erg leuke ervaring. Ons hotel heet Riverside en ligt inderdaad aan de rivier. Een prachtig hotel met mooie ruime kamers en een heerlijk zwembad. Na een uurtje houd ik dit voor gezien en na een heerlijke douche ga ik in het restaurant eten. De rest van de groep komt ook en zo hebben ee een gezellige avond. Toch op tijd naar bed, want morgen moet ik om 6 uur mijn nest uit. Groetjes, John